Örneğin bir kasko poliçesi satın aldınız ve kaza sonucunda maddi bir hasara uğradı aracınız, Poliçenizin kapsamında olan hasarınız için başvurduğunuz sigorta şirketi hasarı ödememe kararı verdi ve size bu karar haksızca verilmiş gibi geldiyse işte size iki kolay çözüm yolu.
1. Hazine müsteşarlığı: http://www.sigortacilik.gov.tr/ web adresinden tüketici köşesine giriş yapıyorsunuz, ‘Öneri ve Şikayetleriniz için E-Başvuru Formu’ nu tıklayıp gerekli bilgileri doldurduktan sonra formu başarıyla yolladığınızda size sistem bir takip numarası veriyor. O numara ile daha sonra sistemden şikayet/talebinize gelen cevabı takip edebiliyorsunuz, bu kısım önemli. Formu doldururken bilgilerin açık ve anlamlı olmasına dikkat etmeniz şikayet/talebinizle ilgili hızlı bir sonuç almanızı sağlayacaktır. Başvurular ücretsizdir. Bu şikayet en kapsamlı olanıdır.
2. Sigorta Tahkim Komisyonu: http://www.sigortatahkim.org/ websitesinden başvuru formunu doldurup gerekli hasar miktarınıza göre ödemeniz gereken bir harç meblağı var, web sitesinden görebiliyorsunuz sistem çok iyi çalışıyor sizi çok iyi yönlendiriyor zaten. Problem yaşadığınız şirketin Sigorta Tahkim Komisyonu ile anlaşmalı olması önemli. Başvuru sonrasında olay araştırılıyor gerekli bilgiler toplandıktan sonra tarafınıza olumlu yada olumsuz bilgi veriliyor.
Tabiki Üçüncü bir yoldaha var oda mahkeme. Sakın zor bir yol gibi anlaşılmasın sadece diğerleri daha kolay. Ülkemizin mahkemelerine güvenimiz de sonsuzdur.
Umarız iyi poliçeleri iyi firmalardan satın alarak sorun yaşamadan bu kurumlara başvurmak zorunda kalmadan bir poliçe süresi bitirirsiniz.
Son yorumlar